Brytyjski producent napojów Fentimans zwraca uwagę na 3 obserwowane trendy smakowe. Na łamach beveragedaily.com podkreśla, jakie trzy smaki napojów będą modne w tym roku.
- Konsumenci będą otwarci na wypróbowanie nowych, odmiennych i ekscytujących kombinacji smakowych – podają przedstawiciele Fentimans.
Cytrusy będą nadal klasykiem w produkcji napojów w 2023 roku, ale marki będą bawić się nutami kwaśnymi i słodkimi.
- Klasyczne smaki, takie jak pomarańcza i limonka, są zawsze popularne, ale spodziewamy się, że smaki yuzu i pomelo będą napędzać cytrusowy trend w branży napojów w miarę wzrostu chęci eksperymentowania – mówią eksperci Fentimans.
Spodziewają się zwiększenia popularności takich smaków, jak: pomelo, limonka skórka cytryny, różowy grejpfrut, yuzu i klementynka.
Zioła pomagają nadać napojom autentyczny, naturalny charakter. To kolejny niezmiennie ważny atrybut napojów dla dzisiejszych konsumentów.
- Przewidujemy, że aromat ziół będzie szerzej stosowany w branży napojów w celu wzmocnienia smaku i zapachu produktów – dodano.
Już nie tylko mięta ma wzięcie w branży napojów. Jakie zioła mogą być na topie? Eksperci Fentimans wyróżnili korzeń goryczki, melisę, żeń-szeń, trawę cytrynową, bazylię i rozmaryn.
Kwiatowe smaki zyskały na popularności w ciągu ostatnich kilku lat i spodziewamy się, że trend ten osiągnie szczyt w 2023 r. Dodanie nut kwiatowych uwydatnia smak i sprzyja postrzeganiu jakości. To ważne w przypadku produktów premium.
Według Fentimans modne kwiaty w napojach na nadchodzące miesiące to: kwiat wiśni, lawenda, kwiat chmielu, kwiat pomarańczy, jaśmin i hibiskus.
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.