- W branży aplikacji związanych z gastronomią dominuje obecnie rynkowa potrzeba szybkich i łatwych zakupów oraz zamówień. Klienci przyzwyczajają się do coraz krótszych czasów dostawy, co powstające aplikacje będą chciały im zapewniać - mówi Mateusz Kowalczyk, CEO & Co-Founder Foodsi w publikacji "Trendbook 2023–2030 Food and Design by Od kuchni".
Zdaniem Mateusza Kowalczyka z Foodsi, aby odpowiedzieć na rosnące zapotrzebowanie na dostawy do domu z restauracji, powstawać będzie coraz więcej miejsc o charakterze ghost kitchen, nastawionych tylko na przygotowanie dań na dowóz.
- Wzrastającym trendem są także zakupy społecznie odpowiedzialne. Nie tylko takie jak w Foodsi, a więc nastawione na ratowanie jedzenia, które inaczej by się zepsuło, ale też inicjatywy w rodzaju Crowd Farming. Umożliwiają one zakupy bezpośrednio od producenta. Dzięki temu można kupować ekologiczne, odpowiedzialnie wytwarzane produkty taniej niż w ekosklepach - wypowiada się w raporcie "Trendbook 2023–2030 Food and Design by Od kuchni" Mateusz Kowalczyk, CEO & Co-Founder Foodsi.
Design first – to podejście może być stosowane nie tylko do budowania aplikacji, ale też całych konceptów w branży gastronomicznej.
- Żyjemy w kulturze wizualnej; jako branża mamy już coraz większą świadomość tego, jak design wpływa na doświadczenie użytkownika. Dlatego też jeszcze większy nacisk będziemy stawiać na wizualną stronę biznesów. Coraz częściej będziemy widzieć restauracje rozpoznawalne dzięki swojemu wyglądowi i identyfikacji graficznej niż ze względu na menu oraz aplikacje przyciągające przede wszystkim wygodą użytkowania i modnym designem, a dopiero w drugiej kolejności użytecznością - wylicza.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Foodsi: chcemy ratować nie tylko żywność ale i zasoby
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.