Partnerzy portalu
Trendy gastro 2020 okiem restauratorów, szefów kuchni i blogerów fot. PTWP/ shutterstock

Trendy gastro 2020 okiem restauratorów, szefów kuchni i blogerów

Co inspiruje restauratorów, szefów kuchni, blogerów i gastronomicznych liderów opinii? Jakie, ich zdaniem, tendecje będą dominować na tym rynku w 2020 r. Zapraszamy do naszej subiektywnej ankiety o trendach. W rolach głównych: Żakowski, Majcher, Baron, Głodna Daga oraz Adam Chrząstowski.

Autor: www.horecatrends.pl Data: 23 stycznia 2020 08:41

Maciej Żakowski, współtwórca Restaurant Week Polska, Fine Dining Week i World Class Cocktail Festival oraz sieci ORZO people-music-nature:

Najważniejszy gastrotrend 2019 r.?

Maciek Żakowski: Innowacje w diecie bezmięsnej i rozwój dostaw. Zachodzi obecnie odczarowywanie diety wegańskiej. Stereotypowo mięsożercy uważają ją za niesmaczną, tymczasem już nawet 75% nabywców wegańskich produktów nie jest ortodoksyjnymi weganami.

Kulinarny MUST HAVE trend na 2020 r.?

Jakość i etyka, czyli jedzenie i rolnictwo ekologiczne. Stoimy u progu wielkiej rewolucji w tym obszarze, czyli nadchodzącej demokratyzacji jedzenia ekologicznego. Za kilka lat restauracyjni Goście będą pytać o pochodzenie składników i numery ich ekologicznych certyfikatów. 

Foodowe postanowienie noworoczne?

Całkowicie zrezygnować ze wszystkich produktów nieekologicznych. Jeść tylko czyste jedzenie bio, najchętniej z certyfikatem ekologicznego pochodzenia; dążyć do zapewniania najwyższej czystości jedzenia mojej rodzinie.  

 

Sylwia Majcher - dziennikarka, współautorka bloga kuchniawformie.pl oraz autorka książki pt. "Gotuję, nie marnuję" propagującej kuchnię zero waste:

Najważniejszy gastrotrend 2019 r.?

Największym gastro trend w 2019 r. było niemarnowanie – jedzenia i zasobów planety. Zero waste wkroczyło do restauracji z pożądanym rozmachem i przekonaniem, że to dopiero początek drogi.

Kulinarny MUST HAVE trend na 2020 r.?

Talerze będą bardziej zielone, jeszcze mocniej zwrócone ku sezonowości i lokalności. Mięso zacznie z nich sukcesywnie znikać. Rośliny zdominują nasz apetyt, zachwycimy się ich nieoczywistym podaniem i mariażem. Zwiększy się wykorzystywanie nieatrakcyjnych wizerunkowo warzyw i owoców, docenimy to, że natura nie jest idealna.

Foodowe postanowienie noworoczne?

Zdecydowanie więcej gotować we własnej kuchni, mieć swój ogródek i kompostownik. Częściej inspirująco podróżować. Niekoniecznie daleko, ale z bagażem intensywnych wrażeń.

 

Aleksander Baron, kulinarny człowiek orkiestra, twórca legendarnego stołecznego Solca 44, autor i współautor książek "Miedzy wódką a zakąską" oraz "Kiszonki i fermentacje", fan dobrej jakości podrobów oraz lokalnych produktów, były szef kuchni restauracji ZONI:

Najważniejszy gastrotrend 2019 r.?

Moim trendem były kiełbasy. Wyprodukowaliśmy z moim zespołem i Jackiem Nowickim (Nowicki Naturalnie) najlepszej jakości kiełbasy. Założenie było takie, by przywrócić świetność naszemu narodowemu daniu. Zrobiliśmy wspólnie kiełbasę z najlepszych składników i w nowych kompozycjach smakowych. Przez okres letni można było ich spróbować na Mini Markecie i Nocnym Markecie w Warszawie, festiwalach czy wydarzeniach w Polsce. Od nowego roku z Jackiem zaczynamy sprzedaż do sklepów i kanału horeca. Każdy będzie mógł serwować nasze kiełbasy.

Kulinarny MUST HAVE trend na 2020 r.?

Kuchnia polska, którą wszyscy znamy - najlepszy składnik, najlepsze możliwe wykonanie.

Skromnie i treściwie - to jest to co będę robił w 2020 r.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.