Partner portalu
Trendy gastronomiczne na 2020 r. fot. shutterstock

Trendy gastronomiczne na 2020 r.

Początek roku to moment, w którym warto przyjąć właściwy kierunek rozwoju na co najmniej kolejnych 12 miesięcy. Te restauracje, które idą z duchem czasu, bacznie śledzą to, co dzieje się na polskim i zagranicznym rynku gastronomicznym. Jakie produkty będą na topie? Wpływy jakich kuchni będą najchętniej poszukiwane w menu? Bidfood Farutex wskazuje trendy gastro, które będą dominowały w 2020 r.

Autor: www.horecatrends.pl Data: 16 stycznia 2020 08:26

Trendy to słowo-klucz w gastronomii, odmieniane w tym kontekście przez wszystkie przypadki. A tendencje mają to do siebie, że zmieniają się, przemijają i przenikają... Jedno jest jednak pewne - warto je znać.

Bidfood Farutex przygotował „Trendbook horeca 2020”, a do jego tworzenia firma zaprosiła specjalistów z branży kulinarnej, cukierniczej, winiarskiej i barmańskiej. Wskazali oni trendy, które będą obecne w sektorze gastro w 2020 r. Niektóre z nich będą kontynuacją ubiegłorocznych kierunków, inne nowością na polskim rynku. 

#Odpowiedzialność

- Sądzę, że w 2020 r. i kolejnych latach trendy kulinarne będą bardziej dotyczyły odpowiedzialności: w zespole, wśród producentów, ale także gości. Za odpowiedzialność rozumiem działania, które mają na celu ograniczenie wytwarzania śmieci, dbanie o załogę, sprawiedliwe zapłaty dostawcom za ich pracę i… bycie ciekawym świata, dociekającym. Jeśli nie będziemy odpowiedzialni za siebie i innych, damy swoim naśladowcom i następnym pokoleniom zły przykład. Musimy sprawić, że generacje, które po nas nastąpią, będą lepsze. Tę zasadę stawiam sobie za obowiązek. Za ważne uważam również pokazywanie szefom kuchni, że można ugotować pyszne jedzenie bez wyrzucania czegokolwiek. Oczywiście zawsze znajdą się ludzie i restauracje, które chcą albo muszą wyrzucać jedzenie – z niezrozumiałych dla mnie powodów. Dlatego różnicę zrobią ci, którzy nie chcą tego robić. Zmiana nawyków zajmie najwięcej czasu tym, którzy nigdy nie myśleli o ograniczeniu marnowania żywności. Ale wszystko zaczyna się w głowie. Najważniejsze, aby zmienić świadomość - mówi Sasu Laukonnen, szef kuchni w restauracji Ora w Helsinkach (1 gwiazdka Michelin).

Przykładowe trendy gastro na 2020 r.:

#Fermentacja (kategoria „Produkty i ich obróbka”)

Kiszonki – trudno o bardziej staropolski sposób na obróbkę warzyw i owoców. Jednak fermentacja jest znana w tradycyjnych przepisach wielu kuchni świata: szwedzkiej (surströmming), japońskiej (kombucha), koreańskiej (hongeo-hoe) czy islandzkiej (hákarl). Fermentować można wszystko: od warzyw, przez owoce, ryby, zioła, mięso, napoje, a nawet owady. Dzisiaj na Zachodzie szczyt popularności osiąga kimchi i miso. Polska kapustą kiszoną stoi, owszem, ale w restauracyjnych kartach powoli pojawiają się kiszone rzodkiewki, szparagi, buraki, pomidory, salsefie czy kalafiory.

#DawneGatunkiZbóż (kategoria „Produkty i ich obróbka”)

To nie jest jedzenie przyszłości – to znak, że konsumenci kontynuują trend powrotu do korzeni i diet, które koncentrują się na zdrowej, nieprzetworzonej żywności. Wśród dawnych gatunków ziaren warto wymienić proso, orkisz, komosę ryżową, pszenicę samopszę, płaskurkę czy teff (miłkę abisyńską). Zawierają one wiele cennych mikro- i makroelementów oraz witamin. Niszowe zboża można wykorzystać na wiele sposobów: upiec chleb orkiszowy, usmażyć naleśniki z pszenicy płaskurki, przyrządzić kutię z prosa, przygotować pudding z komosy ryżowej.

#Health-caring / przeciwdziałanie starzeniu (kategoria „Styl życia i styl gotowania”)

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.