GlobalData zidentyfikowała kluczowe trendy na globalnym rynku napojów bezalkoholowych: weganizm, zdrowie układu pokarmowego, funkcjonalność, zrównoważony rozwój i premiumizacja.
Po burzliwym 18-miesięcznym okresie pandemii COVID-19 światowy rynek napojów bezalkoholowych wzrośnie wolumenowo o 3,6% w 2021 r., do 898,5 mld litrów w porównaniu z 2020 r., głównie dzięki napojom energetycznym i mrożonym napojom herbacianym.
Weganizm, zdrowie układu pokarmowego, funkcjonalność, zrównoważony rozwój i premiumizacja... Holly Inglis, analityk ds. napojów w GlobalData, wyjaśnia, w jaki sposób te trendy mają zmienić branżę napojową w przyszłym roku.
Weganizm zaznaczył swoje miejsce na globalnym rynku napojów bezalkoholowych, dzięki napojom roślinnym i mleku sojowym już w 2020 i 2021 r. Wprowadzono liczne innowacje, ponieważ weganizm jest postrzegany jako zdrowszy i opiera się na zrównoważonym rozwoju. Ten trend wykorzystują już marki kawy mrożonej / RTD.
Trend podsycają media społecznościowe, głównie TikTok, które inspirują do próbowania alternatyw i nowych smaków.
„Zgodnie z najnowszym badaniem konsumenckim GlobalData, 74% ludzi na całym świecie zgadza się, że składniki wspomagające zdrowie układu pokarmowego są dla nich nieco lub bardzo atrakcyjne. Stanowi to znaczącą szansę, którą niektórzy producenci już wykorzystują. W Stanach Zjednoczonych firma VitaminWell wprowadziła nowy napój do swojego asortymentu, o którym mówi się, że zawiera błonnik prebiotyczny, który ma korzystny wpływ na zdrowie jelit. Zapotrzebowanie na zdrowie układu pokarmowego zostało zwiększone przez katastrofalne skutki wywołane przez COVID-19, a konsumenci koncentrują się teraz na poprawie swojego fizycznego i psychicznego samopoczucia.
Całość w serwisie portalspozywczy.pl
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.