Partnerzy portalu
Unilever Food Solutions: w 2020 r. gastronomię kształtować będzie ograniczanie spożycia mięsa fot. shutterstock

Unilever Food Solutions: w 2020 r. gastronomię kształtować będzie ograniczanie spożycia mięsa

- Rok 2020 będzie czasem nasilenia się tendencji związanych ze zdrowszym jedzeniem, mającym jak najmniejszy wpływ na środowisko. W związku z tym gastronomię kształtować będzie ograniczanie spożycia mięsa – co obserwujemy już teraz. Aż 45 proc. osób zamieszkujących duże polskie miasta twierdzi, że je mniej mięsa niż wcześniej (Roślinniejemy, maj 2019 r.), a ich fleksitarianizm przekłada się na oczekiwania względem lokali gastronomicznych – 54 proc. Polaków deklaruje, że zamawia wegańskie i wegetariańskie dania (MAKRO Cash&Carry Polska, 2019 r.) - mówi Marta Kubiak-Połomka, młodszy kierownik ds. portfolio herbat i dresingów Unilever Food Solutions.

Autor: www.horecatrends.pl Data: 20 stycznia 2020 15:07

Rozpoznając ten trend Unilever Food Solutions wprowadza na polski rynek coraz więcej produktów roślinnych.

- Drugi wyraźnie kształtujący się trend, który ma znaczący wpływ na gastronomię, to ruch mniej odpadów / mniej plastiku – czyli ograniczenie odpadów i emisji plastiku do środowiska. Aby zminimalizować negatywny wpływ na środowisko, podejmujemy działania w oparciu o Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ, w tym dążymy do pozyskiwania produktów z zrównoważonych upraw, zmniejszenia emisji CO2 do atmosfery czy ilości odpadów związanych z utylizacją naszych produktów. Do 2025 r. wszystkie plastikowe opakowania naszej firmy będą nadawały się do ponownego użycia, recyklingu lub kompostowania. Ponadto jedna czwarta naszych opakowań będzie wyprodukowana z wtórnych tworzyw sztucznych (PCR) - zapewnia Marta Kubiak-Połomka.

Jej zdaniem ślepe podążanie za globalnymi trendami bywa często szkodliwe dla biznesu, na przykład wtedy, gdy jest niespójne z wizerunkiem marki. Dlatego warto reagować na te trendy, które są zgodne z długofalową strategią przedsiębiorstwa.

- Współczesne trendy w prowadzeniu biznesu opierają się na rosnącej odpowiedzialności społecznej i środowiskowej. Dlatego dziś cel Unilever Food Solutions jest prosty i jednoznaczny: chcemy popularyzować zrównoważony styl życia. Aby tego dokonać, już w 2010 roku wprowadziliśmy w życie plan „Życie w sposób zrównoważony”. Posiada on szczegółowe cele w zakresie ograniczenia wpływu na środowisko, poprawy zdrowia i samopoczucia ponad miliardowi ludzi na świecie oraz zapewnienia środków do życia milionom ludzi. Za pomocą naszych marek z misją, chcemy zwiększać pozytywny wpływ na świat oraz budować zaufanie milionów klientów na całym świecie - dodaje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.