Partnerzy portalu
Unilever poszerza ofertę o mięso roślinne z grzybów Unilever rozszerzy portfolio o nowe roślinne zamienniki mięsa powstałe na bazie mykoprotein/ fot. materiały prasowe

Unilever poszerza ofertę o mięso roślinne z grzybów

Unilever, właściciel m.in. takich marek jak: Knorr czy The Vegetarian Butcher, rozpoczął współpracę z firmą Enough. Firma rozszerzy portfolio o nowe roślinne zamienniki mięsa powstałe na bazie mykoprotein.

Autor: www.horecatrends.pl Data: 27 maja 2021 16:00
  • Do wyhodowania wysokiej jakości białka, ENOUGH wykorzystuje unikalny proces fermentacji zero waste.
  • Naturalne grzyby są karmione odnawialnymi surowcami – m.in pszenicą czy kukurydzą.
  • Powstałe mykoproteiny ABUNDA (mięso roślinne z grzybów) stanowi w pełni wartościowy składnik pożywienia posiadający zarówno wszystkie niezbędne aminokwasy, jak i wysoką zawartość błonnika pokarmowego.

Nowy rodzaj białka wpisuje się w rozwój należącej do Unilever marki The Vegetarian Butcher, odpowiadającej za segment alternatyw dla mięsa. Tylko w 2020 roku wzrosła ona o ponad 70 proc. 

The Vegetarian Butcher do stworzenia smaków i tekstur przypominających mięso wykorzystuje najnowocześniejsze technologie oraz różnorodne mieszanki roślinnych białek. To pozwala marce poszerzać menu, które obecnie dostępne jest w 45 krajach na 4 kontynentach. The Vegetarian Butcher wprowadził ostatnio wegański Raw Burger, który oddaje smak i soczystą delikatność krwisto wysmażonego burgera wołowego. Z kolei współpraca z siecią Burger King zaowocowała wprowadzeniem alternatywnej oferty dla miłośników mięsa. W 35 krajach na całym świecie, w tym również w Polsce, pojawiły się takie produkty jak Roślinny Whopper, czy Roślinne Nuggetsy. Produkty the Vegetarian Butcher w Polsce dostępne są również w sklepach sieci Carrefour.

- Roślinne zamienniki mięsa są jednym z najszybciej rozwijających się sektorów w Unileverze. Współpraca z firmą ENOUGH pomoże nam opracować i rozwijać bardziej zrównoważone produkty białkowe, które są smaczne, pożywne i przyczyniają się do pozytywnej zmiany. Cieszymy się, że zaawansowane technologie ENOUGH w przyszłości pozwolą nam poszerzać portfolio. Nie możemy się doczekać, by wprowadzić więcej produktów, które będą alternatywą dla mięsa i które pomogą ludziom ograniczyć jego spożywanie bez rezygnacji z walorów smakowych – powiedziała Carla Hilhorst, Wicedyrektor wykonawczy ds. badań i rozwoju w dziale Foods & Refreshment w Unilever.

Celem Unilever jest osiągnięcie do 2025-2027 roku sprzedaży w sektorze roślinnych alternatyw mięsa na poziomie 1 miliarda Euro. To jeden z elementów globalnej inicjatywy "Future Foods", której celem jest edukacja i promowanie diety korzystnej dla człowieka oraz środowiska, pomoc ludziom w przejściu na zdrowsze odżywianie oraz przyczynienie się do zmniejszenia wpływu globalnego łańcucha żywnościowego na środowisko.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.