Partnerzy portalu
Unilever poszerza ofertę o mięso roślinne z grzybów Unilever rozszerzy portfolio o nowe roślinne zamienniki mięsa powstałe na bazie mykoprotein/ fot. materiały prasowe

Unilever poszerza ofertę o mięso roślinne z grzybów

Autor: www.horecatrends.pl Data: 27 maja 2021 16:00

Unilever, właściciel m.in. takich marek jak: Knorr czy The Vegetarian Butcher, rozpoczął współpracę z firmą Enough. Firma rozszerzy portfolio o nowe roślinne zamienniki mięsa powstałe na bazie mykoprotein.

  • Do wyhodowania wysokiej jakości białka, ENOUGH wykorzystuje unikalny proces fermentacji zero waste.
  • Naturalne grzyby są karmione odnawialnymi surowcami – m.in pszenicą czy kukurydzą.
  • Powstałe mykoproteiny ABUNDA (mięso roślinne z grzybów) stanowi w pełni wartościowy składnik pożywienia posiadający zarówno wszystkie niezbędne aminokwasy, jak i wysoką zawartość błonnika pokarmowego.

Nowy rodzaj białka wpisuje się w rozwój należącej do Unilever marki The Vegetarian Butcher, odpowiadającej za segment alternatyw dla mięsa. Tylko w 2020 roku wzrosła ona o ponad 70 proc. 

The Vegetarian Butcher do stworzenia smaków i tekstur przypominających mięso wykorzystuje najnowocześniejsze technologie oraz różnorodne mieszanki roślinnych białek. To pozwala marce poszerzać menu, które obecnie dostępne jest w 45 krajach na 4 kontynentach. The Vegetarian Butcher wprowadził ostatnio wegański Raw Burger, który oddaje smak i soczystą delikatność krwisto wysmażonego burgera wołowego. Z kolei współpraca z siecią Burger King zaowocowała wprowadzeniem alternatywnej oferty dla miłośników mięsa. W 35 krajach na całym świecie, w tym również w Polsce, pojawiły się takie produkty jak Roślinny Whopper, czy Roślinne Nuggetsy. Produkty the Vegetarian Butcher w Polsce dostępne są również w sklepach sieci Carrefour.

- Roślinne zamienniki mięsa są jednym z najszybciej rozwijających się sektorów w Unileverze. Współpraca z firmą ENOUGH pomoże nam opracować i rozwijać bardziej zrównoważone produkty białkowe, które są smaczne, pożywne i przyczyniają się do pozytywnej zmiany. Cieszymy się, że zaawansowane technologie ENOUGH w przyszłości pozwolą nam poszerzać portfolio. Nie możemy się doczekać, by wprowadzić więcej produktów, które będą alternatywą dla mięsa i które pomogą ludziom ograniczyć jego spożywanie bez rezygnacji z walorów smakowych – powiedziała Carla Hilhorst, Wicedyrektor wykonawczy ds. badań i rozwoju w dziale Foods & Refreshment w Unilever.

Celem Unilever jest osiągnięcie do 2025-2027 roku sprzedaży w sektorze roślinnych alternatyw mięsa na poziomie 1 miliarda Euro. To jeden z elementów globalnej inicjatywy "Future Foods", której celem jest edukacja i promowanie diety korzystnej dla człowieka oraz środowiska, pomoc ludziom w przejściu na zdrowsze odżywianie oraz przyczynienie się do zmniejszenia wpływu globalnego łańcucha żywnościowego na środowisko.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz