Partnerzy portalu
Urlopowe i wakacyjne trendy Polaków według Google fot. shutterstock

Urlopowe i wakacyjne trendy Polaków według Google

Jak podaje Google, w ostatnim miesiącu 7 na 10 wyszukiwań związanych z podróżami dotyczyło miejsc w Polsce, a 31% było związanych z zagranicą. To wyraźna zmiana w porównaniu z 2020 r., kiedy to kierunki w Polsce zdecydowanie przeważały, stanowiąc aż 84% podróżniczych wyszukiwań.

Autor: www.portalspozywczy.pl Data: 09 czerwca 2021 16:36

Odmrożenie branży turystycznej i stopniowe znoszenie niektórych obostrzeń, rosnąca liczba zaszczepionych osób oraz międzynarodowe ustalenia dotyczące możliwości podróżowania, dają Polakom większą nadzieję na realizację tegorocznych urlopowych planów. Odzwierciedlają to także hasła wpisywane przez użytkowników w wyszukiwarce Google. W ciągu ostatnich czterech tygodni liczba wyszukiwań związanych z turystyką wzrosła o 32% w skali miesiąc do miesiąca.

Wakacje 2021 - Polska czy zagranica

W maju 2021 roku 69% wyszukiwań związanych z podróżami w polskiej wersji Google dotyczyło lokalizacji w Polsce, a kierunki zagraniczne stanowiły 31%[4]. Liczby te bliskie są danym sprzed pandemii: w maju 2019 roku zapytania o miejsca w Polsce wynosiły 60%. Ze względu na obostrzenia w podróżach zagranicznych, zupełnie odwrotny trend obserwowaliśmy w 2020 roku: wtedy aż 84% zapytań związanych z podróżami w polskiej wersji Google dotyczyło polskich lokalizacji, a tylko 16% zagranicznych.

Jakie kierunki zagraniczne cieszą się wśród Polaków największym zainteresowaniem w 2021 roku? W czołówce znajdują się kolejno: Włochy, Chorwacja, Grecja i Hiszpania. Co ciekawe, w pierwszej ósemce w tym roku znalazły się także Turcja, Egipt, Dominikana oraz Malediwy. Dominikana zaliczyła największy wzrost popularności podczas pandemii, gdyż zarówno w 2019, jak i 2020 roku uplasowała się w trzeciej dziesiątce najczęstszych wyszukiwań. Wynika to prawdopodobnie z faktu, że kraj ten nie wprowadził obowiązkowej kwarantanny dla turystów po przyjeździe oraz konieczności okazania negatywnego testu na COVID-19.

ZOO we Wrocławiu czy Biebrzański Park Narodowy?

W 2020 roku w wyszukiwarce Google wyraźnie dało się zauważyć, że Polacy planują wypoczynek w miejscach położonych blisko natury, takich jak parki narodowe czy góry (popularnością cieszyły się takie hasła jak: Tatrzański Park Narodowy, Puszcza Białowieska, Poleski Park Narodowy, Pustynia Błędowska, Turbacz). W tym roku miejsca te są wyszukiwane rzadziej, a prym wiodą atrakcje takie jak Energylandia, Zoo we Wrocławiu czy Zamek Czocha.

- Bardzo często szukamy miejsc położonych w obrębie województwa, w którym mieszkamy. Może to być spowodowane planowaniem krótszych urlopów lub długich weekendów ‒ komentuje Antoni Andruszkiewicz, Travel Industry Manager w Google. ‒ O ile w poprzednim roku Polacy wybierali miejsca i atrakcje na uboczu, z dala od innych ludzi i blisko natury, to w 2021 wśród najpopularniejszych wyszukiwań znalazły się już miejsca bardziej zaludnione: parki rozrywki lub znane kurorty wakacyjne: Karpacz, Krynica Zdrój, Szklarska Poręba, Kołobrzeg, Międzyzdroje. Na popularności straciły hasła takie jak: Biebrzański Park Narodowy, Jezioro Lazurowe, Tatrzański Park Narodowy.

Samolotem do Hiszpanii, Chorwacji, na Maderę?

Większe ułatwienia w podróżach zagranicznych sprawiły, że Polacy szukają w Google połączeń lotniczych do różnych krajów. W tym przypadku w 2021 roku czołówka zestawienia urlopowych destynacji jest podobna do tej z lat ubiegłych: Hiszpania, Włochy, Grecja oraz Chorwacja. W ostatnich tygodniach popularność zyskały też takie hasła jak loty do Chorwacji, Madera loty oraz Malta loty, a także loty do Albanii i loty do USA.[7]

Retransmisja sesji:

Hotele

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.