Partnerzy portalu
W cukiernictwie następuje powrót do starych receptur fot. unsplash.com

W cukiernictwie następuje powrót do starych receptur

Zarówno w Polsce, jak i na świecie trendy w cukiernictwie mają coraz większe znaczenie w kształtowaniu i poszerzaniu świadomości konsumenta. Dla osób kreujących branżę gastronomiczną, obserwowanie trendów jest ważne, ponieważ pozwala podążać, a nawet wyprzedzać potrzeby klientów.  

Autor: JS/horecatrends.pl Data: 14 stycznia 2019 13:13

Marka Debic na polskim rynku wprowadziła profesjonalne produkty mleczne  dla szefów kuchni, piekarzy oraz cukierników. By lepiej poznać rynek, Bruno Van Vaerenbergh – Ekspert Cukierniczy Debic odpowiadający za Europę podróżował z Gdańska do Łodzi, Sopotu i Warszawy, by poznawać lokalne ciasta i ich kosztować. Szybko odkrył, że polskie cukiernie z powodzeniem mogą konkurować z tymi europejskimi z Hiszpanii czy Włoch. Wspólne zaangażowanie nowego pokolenia cukierników sprawia, że wiedza i inspiracja natychmiastowo rozchodzą się po Polsce. Fantastyczną rolę odgrywa przy tym Ashati, Międzynarodowa Szkoła Sztuki Kulinarnej w Łodzi, która jednoczy talenty z całego kraju.

– Sam miałem okazję odwiedzać wspaniałe, nowoczesne butiki cukiernicze, takie jak Cremo, Pawlova, Odette, czy wyjątkowa Czekolada Cafe. To logiczne, że polscy specjaliści biorą udział w konkursie World Chocolate Masters lub w Pucharze Świata Cukierników. Przyszłość już dziś wygląda bardzo obiecująco – podkreśla Bruno Van Vaerenbergh.

Marka Debic działa w branży gastronomicznej, kierując swoją ofertę dla profesjonalistów. Wszystko zostało opracowane z myślą o codziennym środowisku ich pracy, dlatego oferowane produkty mają za zadanie ułatwiać ją każdego dnia. Producentem jest FrieslandCampina, która stale kładzie nacisk na promowanie jakości i doskonalenie na każdym etapie swojej działalności.

– Zauważyliśmy, że coraz większa ilość przedsiębiorców zmierza w kierunku specjalizacji
np. poprzez wykorzystanie lokalnych receptur lub określony rodzaj wypieków charakterystycznych dla rejonu. Jest też powrót do starych receptur – odświeżenie przepisów bazujących na śmietankach i masłach oraz rezygnacja lub zminimalizowanie używania ich zamienników – mówi Marian Piórkowski, Sales Manager Poland & Baltics.

Moda zmienia się bardzo dynamicznie i dotyczy nie tylko ubrań, ale także naszych kubków smakowych.  W Polsce zauważyć można wyraźny zwrot w kierunku coraz bardziej kreatywnych i interesujących projektów cukierniczych. Mistrzowie cukiernictwa muszą zatem mierzyć się z wyzwaniem, jakim jest nie tylko stworzenie nowych deserów, ale też zmodyfikowanie tradycyjnych receptur. Warto przy tym pamiętać, że wygląd to nie wszystko. Za sukcesem idealnych wyrobów stoją wyselekcjonowane składniki.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.