Partnerzy portalu
W Polsce 39 % ┼╝ywno┼Ťci kupowanej w ka┼╝dym tygodniu jedzenia trafia na ┼Ťmietnik (badanie) W Polsce 39 % ┼╝ywno┼Ťci kupowanej w ka┼╝dym tygodniu jedzenia trafia na ┼Ťmietnik (badanie), fot. unsplash

W Polsce 39 % ┼╝ywno┼Ťci kupowanej w ka┼╝dym tygodniu jedzenia trafia na ┼Ťmietnik (badanie)

Autor: horecatrends.pl/informacja prasowa Data: 17 grudnia 2020 11:34

Cho─ç podczas lockdownu Polacy po┼Ťwi─Öcali cotygodniowym zakupom wi─Öcej uwagi ni┼╝ dotychczas, nowe badanie firmy Samsung wykaza┼éo, ┼╝e spo┼éecze┼ästwu brakuje wiedzy o tym, gdzie nale┼╝y przechowywa─ç najcz─Ö┼Ťciej u┼╝ywane produkty spo┼╝ywcze ÔÇô w lod├│wce czy na wierzchu. W┼éa┼Ťnie ta niewiedza jest przyczyn─ů marnowania ┼╝ywno┼Ťci w gospodarstwach domowych o warto┼Ťci nawet kilkunastu tysi─Öcy z┼éotych w skali roku.

Produkty, kt├│re najcz─Ö┼Ťciej s─ů wyrzucane to owoce ÔÇô wi─Ökszo┼Ť─ç os├│b nieprawid┼éowo przechowuje gruszki (80%), jab┼éka (84%) i pomara┼äcze (84%), umieszczaj─ůc je na wierzchu, podczas gdy trzymanie ich w lod├│wce znacznie przed┼éu┼╝a ich ┼Ťwie┼╝o┼Ť─ç. Z danych wynika te┼╝, ┼╝e w najwi─Ökszym stopniu ulegaj─ů zepsuciu ┼Ťwie┼╝e zio┼éa (43%), dania gotowe (42%) oraz sosy/dodatki (42%). Zaskakuje fakt, ┼╝e droga ┼╝ywno┼Ť─ç, taka jak gotowe posi┼éki, a zatem produkty najcz─Ö┼Ťciej przeznaczone do zamro┼╝enia, przechowywane s─ů w lod├│wce, gdzie zajmuj─ů przestrze┼ä i szybko ulegaj─ů zepsuciu.

Dane pokazuj─ů r├│wnie┼╝, ┼╝e do najcz─Östszych przyczyn marnowania ┼╝ywno┼Ťci w gospodarstwie domowym nale┼╝─ů niesprawdzanie terminu przydatno┼Ťci do spo┼╝ycia (42%), nieplanowanie posi┼ék├│w przed zakupami (29%) oraz zapominanie, ┼╝e dane produkty ju┼╝ znajduj─ů si─Ö w naszej lod├│wce (27%).

W Polsce niemal cztery osoby na pi─Ö─ç (78%) czuj─ů si─Ö winne z powodu ilo┼Ťci marnowanej ┼╝ywno┼Ťci, w wyniku lockdownu ponad po┼éowa (51%) jest bardziej ┼Ťwiadoma tego, ile produkt├│w spo┼╝ywczych wyrzuca, a 74% os├│b ma plan, jak zaradzi─ç temu problemowi w swoim gospodarstwie domowym.

Europejskie badanie ankietowe przeprowadzono w 11 krajach w listopadzie 2020 roku z udziałem 20 000 osób. W Polsce w badaniu wzięło udział 2000 dorosłych Polaków.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz