W Poznaniu startuje 2. edycja Jedzielni. Restauracje ruszają w miasto



www.horecatrends.pl/PAP - 25 maja 2019 13:52


W sobotę rozpoczyna się 2. edycja Jedzielni, kampanii, w której ramach szefowie kuchni podają swoje dania poza restauracjami. W tym roku, między majem a wrześniem, Jedzielnia pojawi się w pięciu miejscach.

Projekt Jedzielni ruszył w 2018 r. W ramach akcji okoliczni restauratorzy podawali swojej popisowe dania na poznańskich targowiskach: na placu Wielkopolskim i Świcie, na Rynku Łazarskim, Wildeckim i Jeżyckim. W ciągu pół roku podczas Jedzielni zaprezentowało się 25 restauracji, a kucharze wydali ponad 3 tys. porcji.

Jak wskazał dyrektor gabinetu prezydenta Poznania Patryk Pawełczak, "Poznań coraz częściej przyciąga turystów właśnie kuchnią: oryginalną, autorską, bazującą na regionalnych i sezonowych produktach. Zaczynamy być znani ze świetnego jedzenia. Mam jednak wrażenie, że sami poznaniacy jeszcze nie do końca wiedzą, jakie cuda powstają w restauracjach działających często w ich najbliższej okolicy. Staramy się to zmienić".

Druga edycja Jedzielni wystartuje w sobotę na Rynku Łazarskim. Jak podkreślili organizatorzy, w tym roku zmieni nieco formułę.

"Podczas pierwszej edycji - oprócz promocji restauracji - chcieliśmy zachęcić poznaniaków przede wszystkim do odwiedzania targowisk. Tym razem, mimo że w maju i czerwcu zaczynamy od rynków, to w wakacje ruszamy w miasto. Jedzielnia pojawi się w miejscach, które poznaniacy lubią najbardziej. Gdzie dotrzemy? Niech to będzie niespodzianką" - podkreśliła producentka Jedzielni Marta Jankowiak.

Dodała jednak, że niezmienna pozostaje naczelna zasada akcji, czyli: każda kuchnia prezentuje 3-4 dania i żadne z nich nie może być droższe niż 10 zł.

"Chcemy, by każdy, kto do nas przyjdzie, mógł spróbować więcej niż jednej potrawy. Zapraszamy różne restauracje, z różnymi typami kuchni i zdajemy sobie sprawę, że niejednokrotnie wybór jednego z kilkunastu świetnych dań byłby bardzo trudny. U nas nie trzeba podejmować trudnych decyzji. Można próbować do woli" - zaznaczyła Jankowiak.

Nowością w tym roku będzie także zaproszenie do każdego wydarzenia jednej cukierni lub kawiarni.

Organizatorami kampanii Jedzielnia jest Miasto Poznań, a współorganizatorem - poznańska spółka Targowiska. Informacje o kolejnych wydarzeniach, w tym także o miejscach i terminach akcji, dostępne są m.in. na profilach akcji w mediach społecznościowych.