×

Subskrybuj newsletter
horecatrends.pl

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.
Podaj poprawny adres e-mail
  • Musisz zaznaczyć to pole
Partnerzy portalu
Walentynki niby mają być skromniejsze, ale co dziesiąty z badanych wyda powyżej 200 zł
Walentynki cieszą się coraz większą popularnością wśród Polaków - w tym roku obchodzić je będzie niemal 40 proc. badanych. Fot. Shutterstock

Walentynki niby mają być skromniejsze, ale co dziesiąty z badanych wyda powyżej 200 zł

Autor: Katarzyna Gubała Data: 13 lutego 2023 13:50

Ponad 60 proc. Polaków wyda na tegoroczne Walentynki poniżej 100 zł. Co dziesiąty badany planuje wydatki powyżej 200 zł, głównie są to osoby młode, między 15. a 29. rokiem życia - wynika z sondażu firmy badawczej GfK.

Według danych GfK w 2023 r. Walentynki uczci 39 proc. ankietowanych. 

- Od kilku miesięcy Polacy zaciskają pasa i ograniczają zbędne wydatki, dlatego czeka nas skromny Dzień Zakochanych. Zdecydowana większość obchodzących Walentynki – aż 61 proc. - przeznaczy na nie mniej niż 100 zł - uważa Anna Szwedowska, consultant w GfK.

I dodaje: - Jedynie co dziesiąty badany planuje wydatki powyżej 200 zł, głównie są to osoby młode, między 15. a 29. rokiem życia. 

Co piąty z obchodzących Walentymi planuje wyjście do restauracji czy kawiarni

Z danych firmy badawczej GfK wynika, że najczęściej wybieranym sposobem na uczczenie Dnia Zakochanych jest wręczenie bliskiej osobie upominku. W ten sposób Walentynki uczci blisko 50 proc. badanych.

Innym popularnym pomysłem jest zjedzenie uroczystego posiłku.

- Spośród osób obchodzących Walentynki, co czwarty Polak przygotuje odświętny obiad lub kolację w domu, a co piąty zaplanował wyjście do restauracji, kawiarni czy baru. Prawie co trzeci mężczyzna sprezentuje bliskiej osobie kwiatek - mówi Anna Szwedowska.

Wskazuje, że w świętowaniu Walentynek widać wyraźne różnice w zależności od wieku badanych.

- Wśród młodszych Polaków sporą popularnością cieszą się wyjścia do kina czy teatru, z kolei osoby powyżej 60. roku życia często decydują się na zakup kwiatka - dodaje ekspertka GfK.

Jedną z rzadziej planowanych walentynkowych atrakcji są wyjścia do SPA, na masaż lub do sauny - wybierze je zaledwie 5 proc. Polaków.

Nie przegap najważniejszych wiadomości

Horeca Trends - Google News Obserwuj nas w Google News
Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz