Partnerzy portalu
Warszawski Festiwal Piwa: Browary rzemieślnicze zmieniły postrzeganie smaku piwa (wywiad) Paweł Leszczyński, organizator WFP, fot. Justyna Kwiek-Aronowicz

Warszawski Festiwal Piwa: Browary rzemieślnicze zmieniły postrzeganie smaku piwa (wywiad)

W kwietniu wystartuje 10. edycja Warszawskiego Festiwalu Piwa. Festiwal odbędzie się w dniach 4–6 kwietnia na stadionie warszawskiej Legii. Swoje piwo zaprezentuje około 60 browarów i importerów. O tworzeniu, logistyce festiwalu oraz rynku piw rzemieślniczych w Polsce rozmawiamy z Pawłem Leszczyńskim, organizatorem WFP.

Autor: Jakub Szymanek/Horecatrends.pl Data: 27 marca 2019 15:54

Horecatrends.pl: W kwietniu wystartuje 10. edycja Warszawskiego Festiwalu Piwa. Czy jakoś szczególnie przygotowujecie się do niej?

Paweł Leszczyński, organizator WFP: Może zabrzmi to nieskromnie, ale od pierwszej edycji, razem z Jackiem Materskim, przy organizacji każdego festiwalu dajemy z siebie wszystko. Dbamy, aby stale podnosił się jego poziom, doszlifowując formułę, która naszym zdaniem już całkiem nieźle funkcjonuje. Dodajemy kolejne elementy do tej radosnej, tymczasowej mozaiki, jaką jest festiwal, czasem na stałe (tak jak np. piłkarzyki i flippery dostępne za darmo dla gości), czasem tylko na jedną edycję (za każdym razem prezentujemy np. inną festiwalową szklankę). To wydarzenie ma być niepowtarzalne jak smak piw, które prezentują browary. 

Od naszych gości, szczególnie tych przyzwyczajonych do ciągłych nowości związanych z piwem rzemieślniczym, odbieramy nieustanną presję do zmiany i ulepszeń. Wiadomo, że każdy miłośnik piwa ma setki dobrych pomysłów, szczególnie w czasie degustacji i chętnie się nimi dzieli (śmiech). Czasem jest to męczące, bo nie planujemy zmieniać formuły i lokalizacji, które się sprawdziły, ale z drugiej strony sami wyznajemy zasadę, że jeśli nie idziesz do przodu, to się cofasz. To z resztą motto, któremu hołduje większość browarów rzemieślniczych. 10. edycja jest trochę magiczna, pewnie wielu oczekuje jakichś wyjątkowych atrakcji z tego tytułu, piwnego tortu, z którego wyskoczy piwowar roku albo wystrzeliwania koncernowego piwa z armaty. Dla nas to trochę inny przekaz. Chcemy pokazać, czego się nauczyliśmy i dać jasny sygnał, w którą stronę będzie podążał festiwal. 

Czym będzie różnić się najbliższy festiwal od poprzednich edycji?

Przede wszystkim cyferką z przodu. Z wielu stron słyszymy, że mamy opinię jednego z najlepszych festiwali w Polsce i w Europie. To pozycja, którą ciężko przeskoczyć, a o palmę pierwszeństwa bić się nie zamierzamy, bo tego typu imprez jest wiele, a każda ma swój własny charakter. Trudno porównać WFP np. z belgijskim festiwalem o tradycji starszej ode mnie, albo z małą, kameralną imprezą na północy Włoch, gdzie polewa się tylko kwaśne piwa. A my lubimy też rock'n'roll i piosenki na tych samych akordach, które do dziś grają nam w głowie. Dlatego nie zmieniamy melodii: najciekawsze polskie mikrobrowary rzemieślnicze, takie same foodtrucki, klimat dobrej imprezy w pubie, na której są wszyscy znajomi. Podkładem do tego są piwa tak różne jak płatki śniegu, w takiej ilości, że nawet wszystkich premier nikt nie jest w stanie spróbować, więc po co chwalić się dokładną liczbą? A że jest to festiwal dla wszystkich, nie tylko zagorzałych pasjonatów, dbamy o rzeczy, które łączą się z dobrym piwem. Piłkarzyki, flippery, gry planszowe. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.