Partnerzy portalu
Wartość rynku produktów roślinnych w Polsce rośnie jak na drożdżach. To już 1,5 mld zł Maciej Otrębski, Strategic Partnerships Manager RoślinnieJemy jest zdania, że w 2022 restauratorom łatwiej będzie wprowadzać dania roślinnych / fot. unsplash

Wartość rynku produktów roślinnych w Polsce rośnie jak na drożdżach. To już 1,5 mld zł

- Dostępność oferty alternatyw nabiału i mięsa dla HoReCa sprawiła, że wdrażanie roślinnych pozycji do kart restauracji nie wiąże się ze skomplikowaną logistyką - mówi Maciej Otrębski, Strategic Partnerships Manager RoślinnieJemy.

Autor: MB Data: 22 kwietnia 2022 08:56

Dane SPINS wskazują na wypłaszczenie sprzedaży w kategorii alternatyw mięsa w Stanach Zjednoczonych w okresie 2020-2021. Jednocześnie, biorąc pod uwagę wartość sprzedaży wszystkich kategorii produktów roślinnym w tym okresie, w 2021 odnotowano wzrost o 6% w stosunku do 2020 roku.

Wartość rynku produktów roślinnych w Polsce to 1,5 mld zł 

- Perspektywę rynku amerykańskiego, jak i bardziej dojrzałych europejskich rynków, trudno jednak odnosić do dynamiki rozwoju dostępności produktów roślinnych nad Wisłą. Jesteśmy wciąż jeszcze w dość wczesnym stadium rozwoju i w kolejnych latach możemy spodziewać się dalszych wzrostów, co potwierdzają dane GfK Polonia – w 2021 sprzedaż roślinnych alternatyw mięsa podwoiła się, a kategoria roślinnych alternatyw mięsa wzrosła o 40% w stosunku do poprzedniego roku. Wartość rynku produktów roślinnych w Polsce to już 1,5 mld zł - dodaje Maciej Otrębski.

Kolejni producenci w Polsce zaczynają szukać swojego unikalnego  miejsca na półce – pojawia coraz więcej produktów poszerzających gamę roślinnych alternatyw dla mięsa czy nabiału.

- Obok burgerów, kiełbasek czy klopsików, na półkach sklepowych znajdziemy dziś roślinne chorizo, salami, czy alternatywy dla produktów rybnych. analogiczna sytuacja ma miejsce na półce z roślinnym nabiałem – dziś w sieciach handlowych znajdziemy roślinny skyr, czy alternatywę dla mascarpone. Oceniam, że w kolejnych latach, wraz z większym segmentem konsumentów sięgających po produkty roślinne, a także wraz z rozwojem technologii, obserwować będziemy dalszy wzrost różnorodności na półkach z roślinnym jedzeniem - przyznaje.

HoReCa - coraz bardziej roślinne menu

Jego zdaniem w 2022 restauratorom łatwiej będzie wprowadzać dania roślinne. – Dostępność oferty alternatyw nabiału i mięsa dla HORECA sprawiła, że wdrażanie roślinnych pozycji do kart restauracji nie wiążę się ze skomplikowaną logistyką. Możemy przewidywać kilku kolejnych roślinnych debiutów w sieciach fast food – KFC niedawno testowało roślinne nuggetsy w kilku krakowskich lokalizacjach, przedstawicielka Burger King podczas Gali RoślinnieJemy zapowiedziała kolejne pozycje, które dołączą do Plant-based Whoppera i roślinnych nuggetsów w ofercie sieci - wylicza ekspert.

Maciej Otrębski twierdzi, że pandemia jeszcze mocniej zwróciła uwagę konsumentów na aspekty zdrowotne związane z codziennym odżywianiem, co prawdopodobnie utrzyma się w kolejnych latach. - Rosnące ceny podstawowych produktów spożywczych mogą zwrócić uwagę Polaków w stronę produktów roślinnych, których ceny jak dotychczas nie wzrosły w bardzo odczuwalny sposób. Jednocześnie, także producenci roślinni wskazują na wzrost cen i wahania w dostępności surowców, co może odbić się przede wszystkim na mniejszych firmach, bardziej wrażliwych na niespodziewane zmiany - dodaje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.