Ofsted zbadał wpływ pandemii Covid-19 na dzieci, opierając się na przeprowadzanych od września wizytach w 900 szkołach i instytucjach opiekuńczo-wychowawczych.
Wśród dzieci najbardziej dotkniętych zakłóceniami spowodowanymi przez pandemię znalazły się te, które niedawno rozpoczęły edukację i mają pracujących rodziców. Z raportu wynika bowiem, że w czasie pandemii spędzały mniej czasu zarówno z rodzicami, jak i z innymi dziećmi.
Nauczyciele zgłaszali, że niektóre małe dzieci, które potrafiły korzystać z nocnika czy toalety, ponownie używają pieluch, a inne utraciły podstawowe umiejętności, które wcześniej opanowały, takie jak jedzenie nożem i widelcem.
Według brytyjskiego ministerstwa edukacji raport pokazuje, że ważne jest utrzymanie nauki stacjonarnej. W Wielkiej Brytanii szkoły i przedszkola były zamknięte podczas wiosennej kwarantanny. W czasie obowiązującego od 5 listopada lockdownu pozostają otwarte.