×

Subskrybuj newsletter
horecatrends.pl

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.
Podaj poprawny adres e-mail
  • Musisz zaznaczyć to pole
Partnerzy portalu
Wino na wielkanocny stół. Znów wygrywają wina musujące?
- Wina musujące, a zwłaszcza bąbelki w wersji wytrawnej, oznaczone jako brut, będą na Wielkanoc doskonałym wyborem – mówi Tomasz Potrzebowski. Fot. Materiały prasowe

Wino na wielkanocny stół. Znów wygrywają wina musujące?

Autor: Katarzyna Gubała Data: 31 marca 2023 11:45

Wielkanoc to doskonała okazja do przetestowania wielu ciekawych połączeń wina i jedzenia. - Wina musujące, a zwłaszcza bąbelki w wersji wytrawnej, oznaczone jako brut, będą na Wielkanoc doskonałym wyborem - mówi Tomasz Potrzebowski, Ekspert Rynku Wina w firmie Henkell Freixenet Polska

Jakie wino na wielkanocnych dań?

- Prosecco czy cava świetnie pasują zarówno do jajek z majonezem, szynki czy białej kiełbasy Ponadto bardzo dobrze komponują się z pasztetami, chrzanem i sałatkami. Z kolei do tradycyjnej, wielkanocnej babki szczególnie polecam wersję extra dry z delikatnie zarysowaną słodką nutą. Wszystkie te trunki są bardzo uniwersalnym wyborem i niejako przy okazji podkreślają świąteczny,  uroczysty charakter śniadania czy obiadu - uważa Tomasz Potrzebowski.

A spokojniej?

- Z kolei jeśli chodzi o wina spokojne, na wielkanocnym stole doskonale sprawdzą się wina białe - np. riesling. Miłośnikom win czerwonych natomiast polecam chociażby włoskie klasyki, czyli chianti i primitivo. Oba doskonałe pasują do pieczonego drobiu, pasztetów i wędlin, czyli dań, bez których trudno wyobrazić sobie Święta Wielkanocne - mówi ekspert rynku wina.

Rodzinne święta to świetna okazja na wina 0%

W największych sklepach sieciowych w całej Polsce stanęły wielkanocne ekspozycje firmy Henkell Freixenet Polska. Co ciekawe, silną reprezentację w tej  wielkanocnej propozycji stanowi oferta win 0%. Produkty z segmentu „NonAlco” to alternatywa dla tych, którzy nie chcą lub nie mogą spożywać alkoholu, ale pragną cieszyć się smakiem wina i uczestniczyć w świątecznej celebracji. 

- Od lat naszym mottem przewodnim jest hasło: „Celebrate life!” - przypomina Anna Pawłowska-Kruzińska, Szef Krajowego Trade Marketingu w firmie Henkell Freixenet Polska. - Wychodzimy z założenia, że warto doceniać codzienność. Te małe-wielkie chwile są ważne! I zachęcamy do tej uważności naszych konsumentów.

Czytaj też Poradnik restauratora: Wina bezalkoholowe można sprzedać w koktajlach ze sporym zyskiem

 

Nie przegap najważniejszych wiadomości

Horeca Trends - Google News Obserwuj nas w Google News
Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz