Żabka mocno zaskoczyła rynek w ostatnim czasie przejmując firmy z branży cateringu dietetycznego. Włączenie do struktur spółek Maczfit i Dietly.pl to element procesu tworzenia Grupy Żabka.
- Systematycznie rozbudowujemy nasze kompetencje i usługi w obszarze cyfrowych rozwiązań dla konsumentów, który jest przyszłością, a właściwie już teraźniejszością handlu. Oferta Maczfitu jest komplementarna wobec istniejącego ekosystemu Żabki – skomentował Tomasz Blicharski, wiceprezes zarządu, dyrektor zarządzający Żabka Future.
Maczfit powstał w 2015 roku. Założyciel i mniejszościowy udziałowiec pozostanie zaangażowany w roli prezesa. Firma obecnie rozwozi ponad 50 tys. posiłków dziennie, czyli około 10 tys. abonamentów, w ponad 1500 miejscowości położonych na terenie całej Polski.
Po co sieci sklepów, do których Polacy mają ok. 300 metrów taki alians? Zgodnie z zasadą "najpierw masa potem rzeźba", Żabka osiągnęła już skalę - 7 tys. placówek. Teraz wzrosty będzie już raczej osiągać kształtując ofertę zgodnie z potrzebami coraz wygodniejszych i planujących odżywiać się zdrowo klientów, niż rozbudową bazy.
28 maja Żabka oraz firma MasterLifeSolutions – właściciel marki Dietly.pl – zawarły umowę, w efekcie której platforma e-commerce działająca w formule „marketplace” w obszarze rozwiązań dietetycznych także stanie się częścią Grupy. Wraz z zawarciem umowy Żabka stała się większościowym udziałowcem Dietly.pl, a twórcy platformy, Przemysław Skokowski i Waldemar Pieniak, pozostaną w rolach osób zarządzających i udziałowców, co zapewni kontynuację realizacji dotychczasowej wizji rozwoju platformy.
- Catering dietetyczny to jeden z najszybciej rosnących segmentów rynku detalicznego w Polsce. Dzięki partnerstwu z Dietly.pl zyskujemy kolejny ważny element w ofercie wygodnych rozwiązań dla klientów w obszarze e-commerce. Struktura Grupy gwarantuje niezależny rozwój podmiotów w naszym portfolio. Dzięki temu, działając w podobnym segmencie, stają się wobec siebie komplementarne, jednocześnie zyskując potencjał Żabki jako wsparcie ich rozwoju – mówi Tomasz Suchański, prezes zarządu, CEO Grupy Żabka.
Więcej czytaj na www.dlahandlu.pl.
Nie przegap najważniejszych wiadomości
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.