Partnerzy portalu
Zobacz agendę Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2020 XII FRSiH 2019 fot. PTWP

Zobacz agendę Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2020

Autor: horecatrends.pl Data: 07 października 2020 15:31

Amerykański filozof William James powiedział, że wielkie niebezpieczeństwa i kryzysy pokazują nam, o ile większe, niż przypuszczaliśmy, są nasze rezerwy. Właśnie o rezerwach, tkwiących w polskim przemyśle spożywczym będziemy rozmawiać podczas XIII Forum Rynku Spożywczego i Handlu. W rozmowach z ekspertami i wizjonerami rynku będziemy inspirować do poszukiwania rozwiązań, które są skuteczne i dają szansę na ucieczkę do przodu. Zapraszamy!

W agendzie:

3 listopada 2020 r.
Sesja inauguracyjna | Koronakryzys – czas wizjonerów i skutecznych rozwiązań w branży spożywczej 

• Nowa rzeczywistość branży spożywczej – jak szybko dopasować się do zachodzących zmian?

• Czy kryzysy wzmacniają? Jak COVID-19 umocnił sektor produkcji żywności? Co zdemaskowała pandemia?
• Czego realnie potrzebują i będą potrzebować producenci żywności i jej konsumenci?
• Trendy i formaty, które zdały egzamin w trakcie lockdownu. Skuteczne zarządzanie ofertą
• Szybki szturm na online – sprzedaż, komunikacja, marketing
• To nie jest koniec świata, to tylko kryzys! Czeka nas ewolucja zachowań konsumenckich, a nie rewolucja?
• Nie ma odwrotu od innowacji i nowych trendów. Które są najbardziej wyraźne
 

Eksport w czasach lokalności i nowych reżimów bezpieczeństwa

• Jak (na nowo?) zbudować zaufanie odbiorców?
• Scenariusze dla eksportu żywności
• Lokalność i bezpieczeństwo – nowa waluta eksportowa
• Polski sukces w eksporcie, mimo rosnących kosztów i pandemicznych reżimów
• Stop protekcjonizmowi! Bądźmy obrońcami swobód i wolnego rynku UE!
 

2020 – rok zmian czy stagnacji? Nowy impuls w konsolidacji branży spożywczej

• Fuzje i przejęcia – wielki lockdown
• Czas łakomych kąsków? Kogo osłabiła pandemia, a kto nabrał apetytu?
• Przejęcie i co dalej? Wyzwanie dla managerów
• Wielka konsolidacja wciąż przed nami. Prognozy na 2021 r.
 

Zarządzanie w „zdalnych” czasach. Wyzwania liderów

• Zdalne zarządzanie, stacjonarna produkcja
• Marzec 2020 – czas błyskawicznej rewolucji. Wielki test managerów i dyrektorów produkcji
• Nowe formy komunikacji i metody zarządzania zespołem
• Zaradny jak polski przedsiębiorca. Przyzwyczajony do kryzysów z każdym da sobie radę
• Najnowsze technologie zmieniają oblicze polskiej branży spożywczej
• Potrzeba cyfryzacji, znaczenie informacji dla rozwoju firmy i rynku

Kondycja branży mięsnej – kto stracił, kto zyskał?

• Lockdown, ASF, czarny PR – wyzwania branży mięsnej AD 2020
• Branża mięsna doczekała się showroomów: koncepty restauracyjne, współpraca z szefami kuchni, sklepy mięsne
• Roślinne zamienniki, przekąski Ready-to-Eat – nowy pomysł na produkty z mięs
• Zrównoważony rozwój, jakość, tradycja – mocne trendy rozwoju branży
 

Krótkie łańcuchy dostaw – zmiana, która przedefiniuje logistykę

• Logistyka jutra – na nowych zasadach
• Blisko, lokalnie, bezpiecznie – krótki łańcuch dostaw poszukiwany
• Wyzwania menedżera w dobie postcovidowej produkcji
• Logistyka w trybie home office. Wyzwanie – cyfryzacja i nowe technologie
 

Towary „pożądania” podczas koronakryzysu (słodycze, przekąski, alkohole)

• Wyzwania producentów słodyczy, przekąsek, alkoholi
• Wejście do internetu – największe marzenie producentów alkoholi
• Zdrowie i słodycze – czy na pewno wrogowie?
• Odrobina luksusu – produkty premium zdały egzamin podczas lockdownu
• Crafty – nowe pojęcie rzemieślniczości
• Celebryci potwierdzają „moc“ marki 
 

Mleczarstwo – branża, która nie może się „zatrzymać”

• Branża mleczarska przeszła Covid-19 prawie bezobjawowo. Ocena II i III kwartału
• Podążać za nowymi trendami i stylami odżywiania
• GMO, bez laktozy – wielkie „ściemy” marketingowe?
• Utrzymanie bezpieczeństwa i stabilności w eksporcie nadwyżek kluczowe dla całej branży
• Branża mleczarska a zielone regulacje UE. Czego powinni spodziewać się rolnicy i przetwórcy?
 

Innowacje w czasach koronawirusa. Co z nadziejami start-upów?

• Projektowanie żywności – w zgodzie z trendami, naturą i konsumentem
• Wąskie grono wiernych fanów – przepis na sukces?
• TikTok, Instagram, gaming i e-sport – liczy się precyzyjny komunikat
• Wartości ważniejsze od trendów: waste food, eko, vegan
• Co jeszcze może zaskoczyć konsumentów? Czy już wszystko zostało „spróbowane“?
 

4 listopada 2020 r.

Handel w roli bohatera – nowy wizerunek, nowe wymagania

• Nowa rola sklepu – ostoja stabilności społecznej
• Więcej wymagań, mniej uprawnień – czy handel jest w stanie udźwignąć nowe obowiązki?
• Handel pod lupą urzędów, dostawców, konsumentów
• Przeformatowanie oczekiwań rynku: więcej lokalnych dostawców, krótsze terminy płatności
• Ewolucja handlu stacjonarnego. Nowe formaty w centrach handlowych i hybrydowe modele rozwoju
 

E-commerce oraz click&collect: must have sieci handlowej

• Digital jako strategiczny kierunek rozwoju
• E-commerce wygranym koronakryzysu
• Nowe narzędzia – technologie, logistyka, infrastruktura, płatności
• E-grocery: sprint od gadżetu do konieczności
• E-opcja nie tylko dla sklepu – także dla producenta
• Nowe kompetencje cyfrowe pilnie poszukiwane
 

Higiena i cena, czyli czy Polacy rzeczywiście kupują inaczej

• Nowy dekalog polskiego konsumenta
• Doświadczenie koronakryzysu – przyzwyczajenia kontra nowe potrzeby
• Strumień wydatków zmienił bieg
• Konsument dyktuje warunki – gdzie, jak i czy na pewno?
• Koronasceptyk też klient. A co z maseczką?
 

Rośliny przyszłością branży spożywczej?

• Zamienniki mięsa i mleka – czego oczekują konsumenci?
• Nie tylko dla wegan. Polacy chcą szukają alternatywnych diet
• Zdrowo i odpowiedzialnie – zmiana przyzwyczajeń a troska o środowisko
• Nie tylko start-upy. Liderzy i ich roślinne propozycje
 

Eko, prospołecznie, proklimatycznie – sieci i producenci razem na tropie trendów

• Co jest trendy, a co passe – komu wierzyć?
• Zamienniki i alternatywy, czyli trendy przyszłości na półce
• Półka wie lepiej, czyli co sklep wie, a producent wiedzieć powinien
• Uwodzenie konsumenta ideą „no waste": od oferty do wyposażenia
• Myślenie życzeniowe czy racjonalne – ile zajmie droga do „no plastic“
• Nowe szaty plastiku: odnowa czy regres?

#HorecaTrendsTalks: Gastronomia zmian. Nowe zasady, rozwiązania i trendy

• Bezpieczeństwo dostawy i gastronomia w maseczce
• Zero waste, cloud kitchens, delivery – trendy, które wybrzmiały w pandemii
• Prawdziwych „przyjaciół” poznaje się w lockdownie. Dostawcy na pomoc HoReCa
• Kryzys = wyzwanie. Czy to nowy impuls do zmian?
• Quo vadis, polska gastronomio?  
 

 Pełna agenda znajduje się na stronie.

Forum Rynku Spożywczego i Handlu organizowane będzie w szczególnych okolicznościach w hybrydowej formule: on-line oraz stacjonarnie - z zachowaniem wszelkich obowiązujących wymogów dotyczących zdrowia i bezpieczeństwa. Więcej o środkach bezpieczeństwa tutaj.

Podczas wieczornej Gali (3 listopada 2020 r.) ogłosimy laureatów konkursów: 

• Dobry Produkt 2020
• Food and Retail Star 2020
• Nagroda Rynku Spożywczego
 

Serdecznie zapraszamy do współpracy!

Magdalena Twardokęs
Menedżer sektora rolno-spożywczego
magdalena.twardokes@ptwp.pl  

Informacje organizacyjne i programowe:
Karolina Tylec
karolina.tylec@ptwp.pl  

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz