Partnerzy portalu
Żywność ”na COVID” – jak wzmacniać odporność? Żywność ”na COVID” – jak wzmacniać odporność?/ fot. shutterstock

Żywność ”na COVID” – jak wzmacniać odporność?

"Odporność" była i jest, w dobie pandemii, odmieniana przez niemal wszystkie przypadki. Konsumenci zrozumieli i uwierzyli, że odpowiednią dietą można wzmocnić swój organizm, a producenci wychodzą naprzeciw tym oczekiwaniom.

Autor: www.portalspozywczy.pl Data: 15 stycznia 2021 13:40

W lutym i marcu roku 2020, według danych Google Trends, aż o 670% wzrosła zbieżność w wyszukiwaniu słów: „żywność” i „układ odpornościowy”. Słowa te, wpisywane w wyszukiwarce razem, to potwierdzenie wzrostu świadomości wagi, jaką ma prawidłowe żywienie. Statystyki dowodzą, iż dostarczane organizmowi składniki odżywcze mają znaczenie dla funkcjonowania układu odpornościowego.

W obliczu pandemii COVID-19 odporność stała się kluczowym tematem dla konsumentów na całym świecie. - W rezultacie, poza suplementacją, coraz częściej poszukują oni żywności i napojów niosących ze sobą naturalne funkcjonalności związane z poprawą odporności. Bazując na danych konsumenckich Mintel, w maju 2020 roku, 34% Polaków deklarowało zainteresowanie żywnością, która może wspierać system odpornościowy. Te nowe potrzeby stały się w efekcie nowym oknem możliwości dla marek spożywczych - mówi Honorata Jarocka, Senior Food and Drink Analyst, Mintel.

Patrząc ilościowo, tego typu funkcjonalne rozwiązania w samej kategorii żywności i napojów nadal są niszowe, co wskazuje na dalsze możliwości wzrostu. - Dwa z ciekawych rozwiązań z tego obszaru, które dostępne są w Wielkiej Brytanii, to sok śniadaniowy na bazie owoców cytrusowych, z dodatkiem probiotyków, błonnika i witaminy C oraz płatki śniadaniowe Kellogg’s Special K Immune Support z wiśnią, ciemną czekoladą i migdałami, a także witaminami D, B6, B12, kwasem foliowym, cynkiem i żelazem. Kolejny ciekawy produkt z Wielkiej Brytanii to napój roślinny Alpro Daily Immunity Support na bazie owsa, w którego składzie znajduje się echinacea, witamina C, cynk, wapń oraz witaminy B2, B12, C i D - wylicza ekspertka.

Rynek produktów wpływających na zdrowie jelit rośnie także w Polsce i coraz więcej firm poszerza portfolio o tego rodzaju rozwiązania. - Spółdzielnia Mleczarska Bieluch wprowadziła jogurt prebiotyczny typu greckiego z inuliną, naturalnym prebiotykiem pozyskiwanym z cykorii. Przykładem jest również Activia do picia Shot Probiotiques zamknięta w 80-gramowym opakowaniu. Wraz z dynamicznym rozwojem rynku shotów w Polsce w sklepach można również znaleźć shoty prebiotyczne Chias Brother marki Wellss a także batony probiotyczne zawierające ponad 10 mld żywych kultur bakterii. Żywność pre- i probiotyczna była do tej pory kojarzona z kategorią nabiału, jednak my chcemy dawać konsumentowi możliwość wzbogacania mikroflory jelitowej poprzez produkty takie jak naturalne shoty na bazie soków owocowych czy poprzez batony – mówi Maciej Mikołajczak z Chias Brothers.

- Zmiana percepcji konsumentów ma ogromny wpływ na zmiany struktury w sprzedaż naszych produktów i duże zainteresowanie sieci produktami wspierającymi zdrowie z linii Purella Superfoods. Z powodu strachu przed pandemią konsumenci chcą się chronić i sięgać po rozwiązania wspierające system immunologiczny; takie jak naturalne suplementy i spożywanie zdrowej żywności. Kolejna kategoria produktowa, która obecnie bardzo intensywnie się rozwijają i staje się bestsellerem to imbirowe shoty – zapewnia Artur Gajewski, Marketing Director Purella Superfoods.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.