Partnerzy portalu
Kompania Piwowarska: obserwujemy mocne odbicie w gastronomii Iwona Jacaszek-Pruś, dyrektorka ds. korporacyjnych w Kompanii Piwowarskiej, w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl opowiedziała o wpływie gastronomii na sprzedaż piwa. / fot. materiały prasowe KP

Kompania Piwowarska: obserwujemy mocne odbicie w gastronomii

Autor: Jakub Szymanek Data: 26 lipca 2021 13:17

Po miesiącach lockdownu spowodowanego COVID-19 obserwujemy mocne odbicie w gastronomii, ale jak wiemy, jest to kanał, który może znowu ucierpieć w przypadku 4 fali pandemii – stwierdziła Iwona Jacaszek-Pruś, dyrektorka ds. korporacyjnych w Kompanii Piwowarskiej.

Iwona Jacaszek-Pruś, dyrektorka ds. korporacyjnych w Kompanii Piwowarskiej w rozmowie z serwisem portalspozywczy.p oceniła wpływ imprez sportowych, plenerowych oraz otwarcia gastronomii na sprzedaż piwa w Polsce. 

– Wydarzenia sportowe, różnego rodzaju imprezy plenerowe, otwarte lokale i ogródki stwarzają okazje do spotkań towarzyskich, którym często towarzyszy piwo. Duże wydarzenia sportowe także wspierają konsumpcję piwa. Czerwiec rzeczywiście okazał się dobrym miesiącem dla branży ze względu na w/w czynniki, niemniej jednak nie jest to wystarczające, aby odrobić straty od początku roku spowodowane pandemią, zimnym majem oraz podatkiem cukrowym wpływającym negatywnie na dynamikę sprzedaży piw bezalkoholowych. Po miesiącach lockdownu spowodowanego COVID-19 obserwujemy mocne odbicie w gastronomii, ale jak wiemy, jest to kanał, który może znowu ucierpieć w przypadku 4 fali pandemii – oceniła. 

Iwona Jacaszek-Pruś odniosła się także do coraz popularniejszego trendu na piwa bezalkoholowe. 

– Trend na piwa bezalkoholowe pokazuje, że konsumenci przywiązują coraz większą wagę do zdrowia, dbają o formę fizyczną i dobre samopoczucie – coraz liczniejsza grupa osób jest już na tyle świadoma i odpowiedzialna, że nie podejmuje ryzykownych działań, jakie mogą pojawić się po nierozważnej konsumpcji piwa z procentami. Obecnie segment piw bezalkoholowych wg Nielsen stanowi w Polsce 5,2% wolumenu całej kategorii piwnej i 6,3% jej wartości. Prognozujemy, że w najbliższych latach będzie rozwijał się bardzo dynamicznie. Według Nielsen w okresie od stycznia do czerwca 2021 sprzedaż piw bez procentów wzrosła wielkościowo o 22%, a wartościowo o 31% w porównaniu do analogicznego okresu sprzed roku – wyjaśniła.

Czytaj więcej na portalspozywczy.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz