Partnerzy portalu
„Manifest dla polskiej gastronomii” głosem wsparcia dla branży „Manifest dla polskiej gastronomii” głosem wsparcia dla branży

„Manifest dla polskiej gastronomii” głosem wsparcia dla branży

Manifest dla polskiej gastronomii powstał w celu wyrażenia poparcia klientów dla restauratorów, szefów kuchni, kucharzy, kelnerów, barmanów, menedżerów lokali i wszystkich zatrudnionych w sektorze gastronomii, których w Polsce jest ponad milion osób. Jego treść jest rezultatem wspólnej pracy 16 organizacji branżowych zrzeszonych w ramach Sztabu Kryzysowego Polskiej Gastronomii i przedstawicieli branży. Można go przeczytać i poprzeć na stronie manifestgastro.pl. Seriwsy www.portalspozywczy.pl i www.horecatrends.pl są patronem medialnym tej inicjatywy.

Autor: horecatrends.pl Data: 26 stycznia 2021 16:46

Sektor gastronomii, w którym w naszym kraju pracuje około miliona osób to branża najbardziej - obok kultury i turystyki - poszkodowana w związku z pandemią COVID-19. Szacuje się, że do końca listopada zamkniętych zostało około 8 tysięcy lokali, a pracę w gastronomii straciło nawet 150 tysięcy osób. Dziś, kiedy sytuacja z trudnej staje się dramatyczna, a „gastro” pogrąża się w bezprecedensowym kryzysie, potrzebne jest wsparcie wszystkich tych, którzy czekają na ponowne spotkanie przy stole. Przecież to właśnie dzięki gastronomii odkrywamy kulturę kulinarną, próbujemy nowych niespodziewanych smaków, budujemy relacje społeczne i siłę gospodarczą.

„Manifest dla polskiej gastronomii” trafi do władz rządowych, samorządowych a przede wszystkim ustawodawczych, mediów i opinii publicznej – wszystkich tych, od których zależy dziś los restauracji, kawiarni, barów i innych firm gastronomicznych. Trafi do tych, którzy są nadzieją na powrót do normalności, czyli bezpieczne rozmrożenie sektora i wspieranie go w nadchodzących miesiącach za pomocą różnych narzędzi – od programowego obniżania czynszów, zniesienia niepotrzebnych barier, po pomoc finansową czy regulacje płatności kredytowych. O wadze inicjatywy świadczy fakt, iż w jej poparcie zaangażowały się wszystkie liczące się organizacje branżowe polskiej gastronomii (ich pełną listę można znaleźć na manifestgastro.pl), a także wiodące firmy sektora HoReCa, wśród nich MAKRO Polska – Członek Izby Gospodarczej Gastronomii Polskiej.

-Manifest dla Polskiej Gastronomii to jeden silny głos naszej branży, która szczególnie w tych czasach musi być zintegrowana w gronie właścicieli i pracowników lokali gastronomicznych, dostawców do gastronomii, wypożyczalni i dystrybutorów. Wszyscy jesteśmy potrzebni dla rozwoju polskiej sztuki kulinarnej na świecie i promocji naszej wyjątkowej polskiej gościnności. Jak po każdym kryzysie, nadejdą dobre dni i chwile. Dlatego w każdym czasie integracja przedsiębiorców jest ważnym elementem współpracy i realizacji marzeń i ambicji zawodowych. Sztab i Izba Gospodarcza Gastronomii Polskiej integruje przedsiębiorców, gastronomów i dostawców. Jesteśmy dumni, że wspólnie możemy pełnić rolę rzecznika interesu gastronomów, który posiada poparcie największych organizacji i stowarzyszeń branży. – mówi Jacek Czauderna, prezes Izby Gospodarczej Gastronomii Polskiej i lider Sztabu Kryzysowego Polskiej Gastronomii.

- Od początku epidemii, czyli od marca konsekwentnie wspieramy naszych partnerów: restauracje, bary, kawiarnie i wszystkie inne podmioty działające w sektorze gastronomii - mówi Dominik Branny, prezes Zarządu MAKRO Polska. Na bieżąco reagujemy na ich potrzeby. Uruchomiliśmy „Niezbędnik dla gastronomii”, czyli specjalny portal wiedzy o sztuce przetrwania tego trudnego czasu. Prowadzimy akcje specjalne, służące zwiększeniu liczby zamówień na wynos w restauracjach: listopadowy „Tydzień Kuchni Polskiej” i obecną, „Zamów na świąteczny stół”. Wiosną bieżącego roku wystosowaliśmy apel do premiera rządu o szybkie i bezpieczne rozmrożenie sektora gastronomicznego. Naturalną kontynuacją naszych działań jest Manifest dla polskiej gastronomii. Czujemy, że nadszedł moment, w którym wszyscy musimy stanąć dla niej razem: pracownicy sektora, ale także jego klienci – podkreśla.

SŁOWA KLUCZOWE

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.