Partner portalu
Społeczność pracowników MAKRO wobec pandemii Katarzyna Kosel, Członek Zarządu i Dyrektor Pionu Personalnego MAKRO Polska

Społeczność pracowników MAKRO wobec pandemii

Pracownicy MAKRO w czasie zwiększonych wyzwań dla handlu, spowodowanych sytuacją epidemiczną i ograniczeniami w działaniu gospodarki, codziennie stawiają czoła nowym, bezprecedensowym wyzwaniom. Sieć – jako odpowiedzialny pracodawca – stara się wspierać ich w tym wyjątkowo trudnym czasie.

Autor: horecatrends.pl Data: 10 listopada 2020 13:43

Kilka miesięcy temu świat „stanął na głowie”, a raczej zatrzymał się w miejscu. Wybuch i rozwój pandemii wirusa COVID-19 oznaczał zmianę wielu codziennych nawyków, także tych związanych z zakupami. Wiele podmiotów gospodarczych musiało niemal z dnia na dzień zmienić formułę działania, poszukiwać nowych rynków zbytu, dopasować się do zmieniających się okoliczności biznesowych.

W okresie pandemii sieci handlowe stały się dla wielu Polaków bardzo ważnymi punktami, pozwalającymi na szybkie i sprawne zrobienie niezbędnych zakupów, a także jednym z kół zamachowych polskiej gospodarki, nieprzerwanie działających nawet w okresie lockdownu. Tak właśnie było w przypadku hal sieci hurtowej MAKRO Polska w całym kraju.

– Sprawne działanie sieci MAKRO nie byłoby możliwe bez naszego największego kapitału – pracowników, w szczególności tych, którzy pracują w halach – mówi Katarzyna Kosel, Członek Zarządu i Dyrektor Pionu Personalnego MAKRO Polska. – To właśnie dzięki ich poświęceniu utrzymaliśmy wysoką jakość obsługi naszych klientów oraz ciągłość procesu sprzedaży – dodaje.

Jako odpowiedzialny pracodawca sieć wprowadziła w trybie pilnym od samego początku pandemii podwyższony standard bezpieczeństwa i zintensyfikowała komunikację obowiązujących zasad w celu utrzymania jak najwyższych norm. MAKRO zdecydowało się także na uruchomienie programu wsparcia psychologicznego dla wszystkich pracowników w  formie indywidualnych, anonimowych konsultacji telefonicznych. W efekcie ponad 2400  pracowników wypowiedziało się pozytywnie nt. poczucia bezpieczeństwa, doceniając zarówno wsparcie uzyskiwane ze strony bezpośrednich przełożonych, jak i sposób pomocy uruchomionej przez Spółkę dla klientów.

Po wybuchu pandemii w bardzo krótkim czasie MAKRO wdrożyło też szkolenia online dla swoich pracowników. 34 programy stacjonarne zostały przeniesione do kanałów internetowych, wśród nich znalazło się 7 nowych. Skorzystało z nich prawie 2000 pracowników, którzy odbyli w sumie blisko 6700 godzin szkoleń online. Co ciekawe, siły sprzedaży dedykowane klientom z branży HoReCa przeszkolono z ważnych aspektów bezpieczeństwa żywności oraz higieny pracy w gastronomii, które stały się kluczowe z punktu widzenie klientów z sektora gastronomicznego w dobie pandemii. W szkoleniach tych udział wzięło blisko 350 osób, które odbyły w sumie 700 godzin szkoleniowych.

W uznaniu dla swoich pracowników, MAKRO już od wiosny realizuje też program benefitów finansowych. W kwietniu  blisko 3000 pracowników operacyjnych otrzymało nagrodę w wysokości 500 zł. Taki sam bonus został przyznany jesienią blisko 3500 osobom, a dodatkowo z okazji Dnia Własnego Biznesu (13 października) wszyscy zatrudnieni w sieci MAKRO otrzymali bon o wartości 80 PLN do wykorzystania w restauracjach biorących udział w tej akcji, mającej na celu docenienie trudu przedsiębiorców z sektora małych i średnich przedsiębiorstw.

– Prowadzimy konsekwentną politykę wspierania i motywowania pracowników tak, by wszyscy pracowali na wspólny sukces – podkreśla Katarzyna Kosel. – Tym bardziej więc w czasie tak trudnym dla tysięcy małych i dużych firm,  dla naszych rodzin i dla nas samych pragniemy ją kontynuować, w szczególności wyróżniając te osoby, które w czasie pandemii są na „pierwszej linii frontu” i najbliżej naszych klientów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

dodaj komentarz

komentarze

  • zniesmaczony

    Oh. Narobiłem w gacie od tej PUSTEJ KORPO-PAPLANINY. Pracownik... najważniejszy... OH. A może pokażecie metodykę traktowania waszych dostawców? A nie zaraz... tu nie bo to strzeżona tajemnica. Bo wiecie... ich,* bez mydła.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.