Szef Team Challenge zakończony



horecatrends.pl - 02 lipca 2020 11:38


Pierwszy wirtualny konkurs kulinarny MAKRO Polska dla uczniów szkół gastronomicznych za nami. Z rozwiązywaniem kuchennych zadań wyłącznie w wersji online najlepiej poradziła sobie drużyna z Bydgoszczy.

Trwająca pandemia wirusa COVID-19 negatywnie odbiła się między innymi na edukacji.  – W przypadku szkół gastronomicznych zawieszenie zajęć skutkowało dodatkową trudnością: brakiem możliwości organizacji warsztatów, lekcji pokazowych, czy konkursów kulinarnych w ich tradycyjnej formule - mówi Magdalena Figurna z MAKRO Polska. – Dlatego już w kilka dni po zamknięciu klas uruchomiliśmy cykl internetowych wykładów „Szef dla Młodych Talentów - Dokształcaj się ONLINE!”, a w połowie maja zorganizowaliśmy specjalne wirtualne wyzwanie.

W Szef Team Challenge udział wzięło 35 zespołów ze szkół z całej Polski (łącznie 165 uczestników). Ich zadaniem podczas 4-tygodniowej zabawy było złożenie pełnego menu, składającego się z przystawki, zupy, dania głównego i deseru. Co tydzień drużyny otrzymywały e-mailem listę składników obowiązkowych i 48 godzin na przesłanie zdjęć i opisu dania. Reszta (receptura, dodatkowe składniki, techniki kulinarne) zależała od pomysłów i umiejętności uczniów, którzy ze względu na trwającą kwarantannę mogli komunikować się tylko internetowo.

Najlepszy zdaniem jury (szefowie Cezary Powała i Zbigniew Sonik z MAKRO Polska oraz Szymon Gatlik, ekspert i przewodnik kulinarny) okazał się team Rzemiosło  z Branżowej Szkoły I Stopnia Rzemiosła i Przedsiębiorczości w Bydgoszczy w składzie: Magdalena Fackowska, Wiktoria Giemska i Kamil Myśliński. Zwycięzcy zdobyli aż 35 na 40 możliwych punktów. Drugie miejsce zajęli „Nowochuccy Pogromcy Smaku” z Zespołu Szkół Gastronomicznych nr 1 w Krakowie, a trzecie – Kucharze ZSG z Zespołu Szkół Gastronomicznych we Wrocławiu.

– Konkurs stał naszym zdaniem na bardzo wysokim poziomie, a rywalizacja była bardzo zacięta – mówi Magda z drużyny Rzemiosło. – Na pewno było też trudniej niż w realu, bo nie mogliśmy się spotkać i popróbować różnych rzeczy. Kamil i Wiktoria dodają, że konkurs był bardzo fajną przygodą i świetnym wyzwaniem.

Opiekunka drużyny, Beata Lewińska, podkreśla, że wirtualny konkurs kulinarny to ogromne wyzwanie, ale też świetne doświadczenie: – Brak bezpośredniego kontaktu z grupą przy realizacji zadań trochę mnie przestraszył, ale moi uczniowie okazali się świetnie zorganizowani, zdyscyplinowani i czujni. Na każde kolejne  zadanie mieli mnóstwo pomysłów, podejmowali też szybkie decyzje, kto co robi i bardzo wspierali się nawzajem. Pomaganie im było dla mnie wielką przyjemnością. Te 4 tygodnie były kulinarnie zwariowane i pełne emocji.

Szef Team Challenge był własnym pomysłem MAKRO Polska. Jego realizacją zajął się dział public relations firmy.